PROJEKTOVANJE SISTEMA POSLOVNE INTELIGENCIJE U ADAPTIVNIM B2B MREŽAMA

  • Nenad Stefanović Zastava automobili ad
  • Božidar Radenković Fakultet organizacionih nauka
  • Dušan Stefanović Prirodno-matematički fakultet u Kragujevcu
Кључне речи: Poslovna inteligencija, B2B, Web portali

Сажетак

B2B (Business-to-Business) mreže predstavljaju složene i distribuirane sisteme sa velikom količinom raznorodnih informacija koje je teško integrisati i analizirati. Da bi B2B mreže bile u mogućnosti da registruju događaje u realnom vremenu i reaguju sa optimalnim skupom akcija, potrebno je da budu adaptivne po pitanju procesa, kolaborativne u smislu relacija i iznad svega da koriste poslovnu inteligenciju (BI) u cilju što kvalitetnijeg donošenja odluka. U ovom radu je predstavljen sistem poslovne inteligencije koji polazi od razvijenog modela B2B procesa i sistema metrike kao osnove za dizajniranje skladišta podataka i analitičkih sistema. Opisan je model kompozitnih BI aplikacija, kao i BI portal koji omogućava uspostavljanje kolaborativnog radnog okruženja koje smisleno povezuje pojedince, timove i organizacije u jedinstveni, virtuelni radni prostor. Korisnici mogu upravljati poslovnim procesima i donositi odluke na osnovu aktuelnih i relevantnih informacija.
Објављено
2019-01-15
Bрој часописа
Секција
Чланци