INTEROPERABILNOST B2B SISTEMA ZASNOVANA NA PROCESNO ORIJENTISANOM RAZVOJU SOFTVERA

  • Jelena Lukić JP Elektromreža Srbije
Кључне речи: interoperabilnost, B2B, BPMN, BPEL, SOA, BPM

Сажетак

Upravljanje poslovnim procesima i servisno-orijentisana arhitektura su trenutno top teme i u industriji informacione tehnologije i u istraživanjima informacionih sistema. Korisno je znati koji su to procesi u saradnji između preduzeća kako bi se mogla ostvariti saradnja. Za tu svrhu različiti modeli procesa moraju da se razmene ili integrišu unutar preduzeća koja sarađuju. Međutim, samo u nekim slučajevima preduzeća koja međusobno sarađuju koriste iste tehnike modelovanja poslovnih procesa i alate koji dozvoljavaju jednostavnu razmenu modela. Čak i u istim alatima za obradu, informacija može biti izgubljena tokom mapiranja između grafičkih objekata poslovnih procesa i njihovog predstavljanja pomoću kôda. Standardi u ovim oblastima još uvek nisu potpuni, softverski proizvodi nisu kompatibilni i tržište nije u stabilnom stanju. U ovom radu prikazan je moguć pristup rešenju problema upotrebe i integracije poslovnih pravila, posmatranih kroz proces-orijentisani pristup, njegove prednosti i ograničenja. U radu se analizira mapiranje između BPMN i BPEL, ističe gubitak informacija i ukazuje na mogućnosti za dalja poboljšanja.
Објављено
2019-01-15
Bрој часописа
Секција
Чланци