SISTEM POSLOVNE INTELIGENCIJE U USLUŽNOJ DJELATNOSTI RADIO-TELEVIZIJE

  • Valentina Kastratović Spinnaker New Tehnology
  • Ljiljana Kašćelan Ekonomski fakultet u Podgorici
Кључне речи: Poslovna inteligencija, data warehouse, data mart, data mining, OLAP, sistem za podršku odlučivanju

Сажетак

Modelirani sistem poslovne inteligencije u radio-televizijskom poslovanju omogućava sagledavanje uspješnosti realizacije poslovnih ciljeva u sferi pružanja marketinških usluga, kako sa aspekta profitabilnosti, tako i sa aspekta kvaliteta emitovanog RTV programa. Analiza poslovnih činjenica u okviru dimenzija predloženih ovim sistemom daće preciznu sliku o poslovanju marketing službe, na osnovu čega će se unaprijediti odlučivanje u oblasti: korišćenja marketinškog prostora koji se izdaje klijentima u svrhe reklamiranja, odnosa sa klijentima, uspostavljanja cjenovnika, rasporeda marketinškog sadžaja, trajanja reklamnih blokova i dr. Cilj svega navedenog jeste funkcionisanje marketing službe na način koji će omogućiti optimalan odnos između profita koji donosi emitovanje marketinškog sadržaja sa jedne strane i kvaliteta i kvantiteta tog sadržaja sa druge strane. U ovom radu predložiće se model koji stvara podlogu za donošenje upravo takvih optimalih odluka.
Објављено
2019-01-15
Bрој часописа
Секција
Чланци