ŠABLON RAZVOJA MODELA POSLOVANJA BAZIRANOG NA INTERNETU

  • Tamara Rajkov London School of Commerce Belgrade
  • Mladen Čudanov Fakultet organizacionih nauka, Beograd
Кључне речи: poslovni model, Internet, e-poslovanje, dizajn organizacije, informacione tehnologije

Сажетак

Ovaj članak je napisan sa ciljem da olakša preduzetnicima, prvenstveno u oblasti poslovanja baziranog na Internetu, konceptualizaciju i razvoj poslovnog modela. On je rezultat istraživanja poslovnih modela dve vodeće firme iz Srbije čije je poslovanje bazirano na Internetu i sličnom poslovnom modelu na globalnom nivou. Metoda koja je korišćena u radu je studija slučaja, uz šablon poslovnog modela koji su predstavili Osterwalder i Pigneur. Naši nalazi potvrđuju pretpostavke da na uspeh poslovanja pozitivno utiče dobro osmišljeni poslovni model, kroz uočavanje velikog broja sličnosti poslovnih modela najuspešnijih kompanija u istoj delatnosti Internet baziranog poslovanja, koja posluju na različitim tržištima. Ograničenja ovog članka su analiza tri studije slučaja – eBay, Limundo i Kupindo, te se hipoteza ne potvrđuje sa visokom naučnom pouzdanošću. Primena rezultata ovog članka je pre svega u podsticaju preduzetnicima u Internet baziranom poslovanju da razvijaju poslovne modele za svoje kompanije, koristeći ovde prikazanu Osterwalderov i Pigneourov šablon ili druge pristupe.
Објављено
2019-01-15
Bрој часописа
Секција
Чланци