MODELOVANJE I ANIMACIJA 3D KARAKTERA NA FAKULTETU TEHNIČKIH NAUKA U NOVOM SADU

  • Branislav Popović Fakultet tehničkih nauka, Novi Sad
  • Miroslav Dimitrijević Fakultet tehničkih nauka, Novi Sad
Кључне речи: Kompjuterska grafika, 3D modelovanje, Animacija karaktera, Skeletna animacija

Сажетак

U ovom radu detaljno je prikazan postupak modelovanja i animacije trodimenzionalnih karaktera primenom 3ds Max softverskog paketa, kao jednog od najčešće korišćenih softverskih alata u oblasti inženjerske animacije koji u sebi integrišu modelovanje, animaciju i renderovanje. Pobrojane su oblasti primene, s posebnim osvrtom na primene u medicini, industriji, Internet aplikacijama, kao i aplikacijama za sintezu govora. Postupak modelovanja i animacije ilustrovan je primerima završnih diplomskih-master radova studenata Departmana za grafičko inženjerstvo i dizajn na Fakultetu tehničkih nauka u Novom Sadu. Pojašnjeni su pojmovi i definisani postupci koji obezbeđuju visoko kvalitetan, realističan, efektan, intuitivan, estetski zadovoljavajući i lako razumljiv prikaz krajnjeg rezultata. Sagledani su dalji pravci razvoja.
Објављено
2019-01-15
Bрој часописа
Секција
Чланци