PRIMENA INFORMACIONE TEHNOLOGIJE U UPRAVLJANJU POSLOVNIM USPEHOM

  • Rosanda Milatović Asseco South Eastern Europe
Кључне речи: Upravljanje poslovnim uspehom (BPM), ključni indikatori performansi (KPI), BPM platforma

Сажетак

Upravljanje poslovnim uspehom (Business Performance Management-BPM) predstavlja skup procesa i aplikacija dizajniranih u cilju optimizacije izvršavanja poslovne strategije određene kompanije. Bazira se na kontinuiranom unapređenju ciklusa performansi kog čine: modelovanje poslovnih procesa; isporučivanje modela korišćenjem odgovarajuće tehnologije; implementacija razvijenih modela u realnom sistemu; praćenje događaja koji proizilaze iz poslovnih operacija i IT infrastrukture koja ih podržava; analiza događaja i njihove povezanosti i aktivno reagovanje na nove događaje i njihove posledice. Ovaj rad nudi definiciju i objašnjenje BPM metodologije kao i pregled relevantnih tehnoloških rešenja. U obzir su uzeti i detaljno analizirani oni proizvođači čija su rešenja prihvaćena kao uspešna i široko se primenjuju: IBM, SAP, Microsoft, SAS i Oracle. Izbor konkretnog rešenja će zavisiti od više parametara ali, sobzirom na „enterprise-centric“ orijentaciju BPM-a, mora se imati u vidu da se radi o strateškoj i „skupoj“ odluci.
Објављено
2019-01-15
Bрој часописа
Секција
Чланци