RAZVOJ VISOKO PRILAGODLJIVE OBRAZOVNE IGRE OLIMPIJADA ZNANJA

  • Miroslav Slavković Elektrotehnički fakultet, Beograd
  • Đorđe Đurđević Elektrotehnički fakultet, Beograd
  • Igor Tartalja Elektrotehnički fakultet, Beograd
Кључне речи: Obrazovanje kroz zabavu; E-učenje; Interaktivni kviz; Obrazovna računarska igra

Сажетак

Obrazovanje je izuzetno važan segment svakog društva, a savremeni razvoj informacionih tehnologija pruža široku paletu mogućnosti njihove primene u obrazovanju. Sa druge strane, igra donosi takmičarski duh i zadovoljstvo takmičara. Kod takmičenja u znanju, igra deluje kao značajan motivacioni faktor za sticanje novih znanja i produbljivanje postojećih. Igre se mogu koristiti kako za sticanje, tako i za uvežbavanje i proveru znanja. U ovom radu se predstavlja programski paket Olimpijada znanja, razvijen na Elektrotehničkom fakultetu u Beogradu. Paket je namenjen proveri znanja kroz igru i dovoljno je prilagodljiv da se može koristiti za veliki broj različitih oblasti društvenih, prirodnih i tehničkih nauka. Način provere znanja je dovoljno uopšten da ne zavisi od nivoa znanja, pa se paket može koristiti od osnovnog do visokog obrazovanja. Znanje se proverava kroz poseban oblik interaktivnog kviza za jednog ili više igrača, uz elemente sreće u igri, koja daje atraktivnost i zadržava pažnju igrača-učenika. Ključni koncept ostvaren u paketu je mogućnost jednostavnog i fleksibilnog kreiranja igara-kvizova od strane krajnjih korisnika paketa. Paket se sastoji od dve posebne aplikacije: Editora (namenjenog učiteljima) za fleksibilno kreiranje igara-lekcija i Takmičenja (namenjenog učenicima) za sprovođenje atraktivnih igara-testova. Paket je realizovan na programskom jeziku Java čime je obezbeđena njegova potpuna prenosivost i raspoloživost na različitim platfomama.
Објављено
2019-01-15
Bрој часописа
Секција
Чланци