PRIMENA EDUKATIVNIH IGARA ZA UČENJE MODELA KLASIČNIH FINANSIJA

  • Jelena Minović Beogradska Bankarska Akademija - Fakultet za bankarstvo, Beograd
  • Miroslav Minović Fakultet organizacionih nauka
  • Miloš Milovanović Fakultet organizacionih nauka
Кључне речи: e-Učenje, Edukativne igre, modeli klasičnih finansija, CAPM, Markowitz-ev model

Сажетак

Za integraciju srpskog finansijskog tržišta u finansijski sistem EU, potrebno je realizovati strukturne promene. Za sada je ovo tržište veoma nerazvijeno. Da bi postalo razvijeno tržište, jedan od ključnih zahteva je poboljšanje nivoa edukacije o finansijskim tržištima. U ovom radu su predstavljene edukativne igre koje su kreirane kao pomoćni alat u nastavi, za više tematskih jedinica iz klasičnih finansija (Markowitz-ev model i diversifikacija, model vrednovanja kapitala-CAPM). Igra za Markowitz-ev model i diversifikaciju je zamišljena kao simulacija finansijskog tržišta u malom, gde su studenti učesnici na tržištu, sa sopstvenim virtuelnim kapitalom. Studenti u definisanom vremenu grade svoj portfolio, a za odlučivanje koriste metode i tehnike iz date nastavne jedinice. Ista platforma se koristi i za Markowitz-ev model i CAPM, kao jedinstvena simulacija poslovanja na tržištu kao osnova za primenu predloženih modela. Realizovana edukativna igra ima za cilj da pre svega poboljša razumevanje studenata iz oblasti klasičnih finansija, koristeći princip situacionog učenja. Realizovana edukativna igra se može upotrebiti dvostruko, kao pomoćni alat za učenje i kao alat za proveru znanja.
Објављено
2019-01-15
Bрој часописа
Секција
Чланци