INTEROPERABILNOST SAOBRAĆAJNIH POSLOVNIH SISTEMA ZASNOVANA NA INTEGRACIJI B2B SERVISNO ORIJENTISANIH APLIKACIJA

  • Slađana Janković Saobraćajni fakultet, Univerzitet u Beogradu
Кључне речи: Interoperabilnost, Saobraćajni poslovni sistemi, B2B integracija aplikacija, Servisno orijentisana arhitektura, Windows Communication Foundation radni okvir, WCF SQL Adapter

Сажетак

Pojam interoperabilnosti, u opštem slučaju, odnosi se na sposobnost dva sistema da međusobno razmenjuju informacije, ali i da koriste razmenjene informacije. Integracija aplikacija omogućava razmenu informacija aplikacijama ili IT sistemima unutar jednog ili više preduzeća. Interoperabilnost, u kontekstu poslovnih sistema i njihovih aplikacija, definiše se kao sposobnost sistema ili proizvoda da radi neometano sa drugim sistemom ili proizvodom bez potrebe za specijalnim naporima kupca ili korisnika. U ovom radu biće prikazani savremeni modeli, metode i tehnike koje omogućavaju da se postigne interoperabilno e-poslovanje saobraćajnih sistema. Budući da je integracija aplikacija jedan od načina da se postigne interoperabilnost saobraćajnih poslovnih sistema, rad će obuhvatiti proučavanje različitih tehnologija integracije aplikacija koje danas postoje, sa posebnim osvrtom na servisno orijentisane integracije. U radu će biti demonstrirana metodologija integracije B2B aplikacija bazirana na korišćenju Microsoft tehnologije adaptera i Windows Communication Foundation (WCF) servisa. WCF je moćan radni okvir koji omogućava kreiranje, hostovanje i korišćenje WCF servisa. On obezbeđuje jedinstvenu, u odnosu na transport neutralnu, razvojnu paradigmu sa zajedničkim pogledom na pitanja sigurnosti, transakcija i obrade izuzetaka. WCF je ključni deo BizTalk Server 2009 platforme, na kojem je bazirana Microsoft servisno-orijentisana strategija. BizTalk Server adapteri predstavljaju specifične interfejse aplikacija iz jedne ili više različitih organizacija prema BizTalk messaging engine. Oni služe za konektovanje na raznorodne entitete (aplikacija, sektor, druga organizacija) i omogućavaju integrisanje podataka, događaja, procesa i servisa.
Објављено
2019-01-15
Bрој часописа
Секција
Чланци